Zadzwoń do nas
12 415 00 22pn-pt7 - 22
sobota8 - 14
tel. 12 643 85 50
fax. 12 420 01 85
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
W zakresie usług mechanicznych oferujemy:
Układy hamulcowe
Układ hamulcowy jest to zespół mechanizmów umożliwiających zmniejszenie prędkości oraz zatrzymania pojazdu. Układ ten składa się z mechanizmów hamujących - hamulców oraz mechanizmów uruchamiających hamulce. Ze względu na zadanie, jakie spełniają hamulce pojazdów samochodowych, dzielimy je na robocze, awaryjne i postojowe.
Podczas normalnej jazdy kierowca posługuje się przede wszystkim:
Rozpatrujemy reklamacje układów hamulcowych Knorr-Bremse - informacje dodatkowe.
Pod względem konstrukcyjnym hamulce pojazdów samochodowych dzielimy na:
Mechanizmy uruchamiające hamulców dzielimy na:
Niezależnie od konstrukcji poszczególnych mechanizmów układy hamulcowe powinny odznaczać się:
Układy napędowe
Układ napędowy,mechanizm napędowy, w znaczeniu ogólnym mechanizm użyty do napędzania, zwł. urządzenie przenoszące energię mech. od silnika do kół jezdnych pojazdu (drogowego, szynowego) w sposób kontrolowany przez kierowcę i zapewniający optymalne wykorzystanie tej energii w różnych warunkach ruchu. Rozróżnia się układy napędowe mechaniczne (najczęściej stosowane w samochodach, motocyklach) , hydrostat. i elektryczne. Typowy układ napędowy samochodu składa się ze sprzęgła , skrzyni biegów, wału napędowego i mostu napędowego.
Sprzęgła
Sprzęgło jest to urządzenie pozwalające ma okresowe odłączanie wału korbowego silnika od, układu napędowego samochodu, umożliwia włączanie lub zmianę przekładni "w skrzynce biegów". Oprócz tego zadanie sprzęgła polega na wyrównywaniu prędkości obrotowych wału korbowego i wału sprzęgłowego skrzynki biegów w okresie łączenia ich ze sobą. Ze względu na konstrukcję i zasadę działania rozróżnia się sprzęgła: cierne i hydrokinetyczne. Sprzęgło cierne przenosi napęd dzięki oporom tarcia jakie przeciwstawiają się przesuwaniu po sobie dokładnie dopasowanych powierzchni pierścieniowych, na dociskanych do siebie częściach, z których jedne osadzone są na wale sprzęgłowym skrzynki biegów, a pozostałe na wale korbowym silnika. Wyłączanie sprzęgła polega na rozsunięciu tych elementów, wskutek czego przestają one przylegać do siebie. Przy włączaniu sprzęgła w miarę wzrostu nacisków na współpracujących ze sobą powierzchniach, następuje wyrównywanie się obrotowej wału korbowego i sprzęgłowego, po czym oba wały wirują z jednakową prędkością obrotową.
PRO-GUM SERVICE kojarzone jest z uczciwością, rzetelnością i wysokim poziomem obsługi. W zakresie sprzedaży opon do samochodów ciężarowych, firma należy do ścisłej krajowej czołówki i jest liderem w sprzedaży opon firm Michelin i Continental.
lat
na rynku
tak wyjątkowy
serwis w Krakowie
opon
w stałej ofercie
obsłużonych
klientów