Najlepszy serwis małopolski

*Według opinii naszych klientów i mojej żony

Mechanika samochodów ciężarowych i dostawczych

Zadzwoń do nas

12 415 00 22
lub
Zapraszamy do naszego serwisu
Kraków, ul. Nadbrzezie 2

pn-pt7 - 22

sobota8 - 14


tel. 12 643 85 50

fax. 12 420 01 85


progum@pro-gum.pl

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

W zakresie usług mechanicznych oferujemy:

  • przeglądy okresowe - serwis olejowy
  • naprawy samochodów osobowych i dostawczych
  • naprawy samochodów ciężarowych
  • naprawy przyczep i naczep
  • przeglądy pojazdów przed zakupem
  • naprawy układów jezdnych i zawieszeń
  • naprawy układów hamulcowych
  • wymianę sprzęgieł (Valeo, Export, Sachs)
  • wymiany oraz naprawy układów wydechowych
  • szybkie naprawy pojazdów osobowych i dostawczych
  • szybkie naprawy pojazdów ciężarowych
  • ustawianie zbieżności w pojazdach osobowych, dostawczych, ciężarowych

Układy hamulcowe

Układ hamulcowy jest to zespół mechanizmów umożliwiających zmniejszenie prędkości oraz zatrzymania pojazdu. Układ ten składa się z mechanizmów hamujących - hamulców oraz mechanizmów uruchamiających hamulce. Ze względu na zadanie, jakie spełniają hamulce pojazdów samochodowych, dzielimy je na robocze, awaryjne i postojowe.

Podczas normalnej jazdy kierowca posługuje się przede wszystkim:

  • Hamulcami roboczymi. Są one uruchamiane za pomocą pedału i działają tylko podczas wywierania nacisku na ten pedał. Działają na wszystkie koła samochodu.
  • Hamulce awaryjne są uruchamiane niezależnie od hamulca roboczego i są przeznaczone do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego. Hamulec awaryjny działa podczas wywierania nacisku na mechanizm uruchamiający. Działają bądź na koła tylnej osi, bądź na wał napędowy.
  • Hamulec postojowy służy do utrzymywania pojazdu w bezruchu na drodze płaskiej lub pochyłej. Hamulec ten uruchamiany jest ręcznie z miejsca kierowcy, niezależnie od hamulca roboczego i działa po zabezpieczeniu trwałego nacisku na dźwignię.

Rozpatrujemy reklamacje układów hamulcowych Knorr-Bremse - informacje dodatkowe.

Pod względem konstrukcyjnym hamulce pojazdów samochodowych dzielimy na:

  • szczękowo - bębnowe
  • tarczowe
  • taśmowe
  • elektromagnetyczne (bardzo rzadko stosowane)

Mechanizmy uruchamiające hamulców dzielimy na:

  • mechaniczne
  • hydrauliczne
  • pneumatyczne
  • hydrauliczno - pneumatyczne

Niezależnie od konstrukcji poszczególnych mechanizmów układy hamulcowe powinny odznaczać się:

  • niezawodnością
  • dużą skutecznością działania
  • powinny zapewnić taki rozkład sił hamowania, żeby proces hamowania nie powodował utraty stateczności pojazdu
  • powinien być łatwy w obsłudze, a wysiłek kierowcy związany z jego uruchamianiem powinien być jak najmniejszy

Układy napędowe
Układ napędowy,mechanizm napędowy, w znaczeniu ogólnym mechanizm użyty do napędzania, zwł. urządzenie przenoszące energię mech. od silnika do kół jezdnych pojazdu (drogowego, szynowego) w sposób kontrolowany przez kierowcę i zapewniający optymalne wykorzystanie tej energii w różnych warunkach ruchu. Rozróżnia się układy napędowe mechaniczne (najczęściej stosowane w samochodach, motocyklach) , hydrostat. i elektryczne. Typowy układ napędowy samochodu składa się ze sprzęgła , skrzyni biegów, wału napędowego i mostu napędowego.

Sprzęgła
Sprzęgło jest to urządzenie pozwalające ma okresowe odłączanie wału korbowego silnika od, układu napędowego samochodu, umożliwia włączanie lub zmianę przekładni "w skrzynce biegów". Oprócz tego zadanie sprzęgła polega na wyrównywaniu prędkości obrotowych wału korbowego i wału sprzęgłowego skrzynki biegów w okresie łączenia ich ze sobą. Ze względu na konstrukcję i zasadę działania rozróżnia się sprzęgła: cierne i hydrokinetyczne. Sprzęgło cierne przenosi napęd dzięki oporom tarcia jakie przeciwstawiają się przesuwaniu po sobie dokładnie dopasowanych powierzchni pierścieniowych, na dociskanych do siebie częściach, z których jedne osadzone są na wale sprzęgłowym skrzynki biegów, a pozostałe na wale korbowym silnika. Wyłączanie sprzęgła polega na rozsunięciu tych elementów, wskutek czego przestają one przylegać do siebie. Przy włączaniu sprzęgła w miarę wzrostu nacisków na współpracujących ze sobą powierzchniach, następuje wyrównywanie się obrotowej wału korbowego i sprzęgłowego, po czym oba wały wirują z jednakową prędkością obrotową.

 

PRO-GUM W PIGUŁCE

PRO-GUM SERVICE kojarzone jest z uczciwością, rzetelnością i wysokim poziomem obsługi. W zakresie sprzedaży opon do samochodów ciężarowych, firma należy do ścisłej krajowej czołówki i jest liderem w sprzedaży opon firm Michelin i Continental.

0

lat
na rynku

0

tak wyjątkowy
serwis w Krakowie

0

opon
w stałej ofercie

0

obsłużonych
klientów