PRO-GUM proponuje wszystkim swoim klientom pompowanie azotem
Dlaczego?
- opona traci około 300 g powietrza w ciągu 6 miesięcy
- 25% opon do samochodów ciężarowych jest stale niedopompowanych (utrata ciśnienia między 0,5 a 1 bar / oponę)
- 10% opon do samochodów ciężarowych jest poważnie niedopompowanych (utrata ciśnienia powyżej 1 bar / oponę)
(Źródło: dane statystyczne z audytu wewnętrznego EUROMASTER)
Skutki niedopompowania
- nadmierne zużycie paliwa, które może sięgać 2 litrów na 100 km, czyli zużycie większe o 5% na 100 km
- mniejszy przebieg opon
- bezpieczeństwo na drodze, które nie jest optymalne (ryzyko rozerwania opony i problemy z przyczepnością)
- według statystyk policyjnych, przyczyną 40% wypadków drogowych są problemy z ciśnieniem w oponach, a 10% śmiertelnych wypadków jest związanych z niedopompowanymi oponami
Azot?
- azot jest gazem bezbarwnym, bezwonnym, bez smaku, mało aktywnym chemicznie, który stanowi cztery piąte powietrza (symbol chemiczny „N”)
- jest głównym składnikiem atmosfery (4/5) i głównym elementem żywych tkanek zwierzęcych i roślinnych (proteiny)
Cechy charakterystyczne
- gaz bezwładny, wolny od pyłów, tłuszczów i wilgoci. Ponieważ jego cząsteczki są większe niż cząsteczki tlenu, trzykrotnie wolniej przenika przez gumę
Jak to działa?
Technicy Euromaster mogą wykonać usługę na placu lub w serwisie
- Etap 1: technik Euromaster umieszcza ciężarówkę na podnośniku, w celu zapewnienia jej stabilności
- Etap 2: spuszcza powietrze ze wszystkich opon
- Etap 3: napełnia opony azotem za pomocą generatora azotu
Bezpieczeństwo przede wszystkim!
- należy wiedzieć, że jeśli w powietrzu występuje ponad 82% azotu, jest on śmiertelny
- z tego powodu musimy informować każdego innego operatora o jego obecności
- spuszczanie azotu z opon musi odbywać się w PRZEWIEWNEJ PRZESTRZENI
- przy spuszczaniu azotu z kilku opon zaleca się wykonywanie tej operacji na zewnątrz
- azot bardzo szybko rozprasza się w powietrzu, niemniej zaleca się pompowanie z wkładką zaworową, aby uniknąć wdychania nadmiernej ilości azotu
- naklejka identyfikacyjna
Korzyści z pompowania azotem
- Oszczędności w budżecie:
- opony z prawidłowym ciśnieniem napompowane azotem pozwalają na zmniejszenie oporu toczenia, zatem na oszczędność paliwa aż do 10% rocznie* (* jeśli cały komplet opon napompowany jest azotem, a ciśnienie jest sprawdzane 3 – 4 razy w roku).
- obniżenie rachunków za naprawy, dzięki zmniejszeniu liczby napraw związanych z rozerwaniem opony
- optymalizacja przebiegów opon
- przedłużenie żywotności opon. Zużycie bieżnika jest bardziej równomierne, co jest bardzo istotne w procesie pogłębiani