SPRZEDAŻ I SERWIS OPON
MECHANIKA POJAZDOWA
SPRZEDAŻ CZĘŚCI TIR
OKR. STACJA KONTROLI POJAZDÓW
SERWIS TACHOGRAFÓW
MOBILNY SERWIS OPON 24H !!
GEOMETRIA
KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA
OGRZEWANIE POSTOJOWE
NAPRAWA SZYB
TAŚMY PRZENOŚNIKOWE
REFERENCJE
Ewolucja opon  do samochodów  ciężarowych sprawia, że kierowcy mają coraz większy kłopot z ich prawidłowym doborem przy zachowaniu rozsądnej ceny. Ponieważ zakup opon wiąże się z poważną inwestycją, warto zdać się w tej kwestii na specjalistów

czytaj więcejarrow2

PORADY

Ewolucja opon do samochodów ciężarowych sprawia, że kierowcy mają coraz większy kłopot z ich prawidłowym doborem przy zachowaniu rozsądnej ceny. Ponieważ zakup opon wiąże się z poważną inwestycją, warto zdać się w tej kwestii na specjalistów. opona

Przeznaczenie i działanie
W gamie opon do samochodów ciężarowych znajdują się m.in. opony na oś przednią, napędową oraz opony do naczep. Większość opon produkowana jest w rozmiarach od 17,5 do 22,5 cala. Nowością są rozmiary 455/40R22.5. To modele do ciężarówek 40-tonowych, które dzięki ultraniskiemu profilowi pozwalają zachować maksymalną średnicę koła mniejszą niż metr przy standardowej obręczy.
Rozmiar to oczywiście nie jedyne kryterium podziału opon do samochodów ciężarowych. Rozróżniane są opony do transportu długodystansowego, lokalnego a także opony do zadań specjalnych - np. praca na budowach, gdzie opony muszą się wykazać dużą odpornością na przebicia czy uszkodzenia spowodowane kamieniami. Osobny dział to opony do autobusów miejskich, które z założenia poruszają się z małymi prędkościami, ale pokonują bardzo nierówne drogi i są przeciążane. Tu oczekuje się przede wszystkim maksymalnej wytrzymałości. Podobnie jak w samochodach osobowych, w transporcie ciężarowym pojawiają się także opony zimowe.
W trosce o koszty eksploatacji większość markowych opon do samochodów ciężarowych nadaje się do powtórnego wykorzystania po rowkowaniu czy bieżnikowaniu.


Prawidłowe użytkowanie
Na żywotność opon wpływa bez wątpienia obciążenie pojazdu, jakość nawierzchni, technika jazdy i regularna kontrola ciśnienia w ogumieniu. Poważnym problemem z jakim spotykają się kierowcy ciężarówek, które poruszają się po drogach kamienistych są uszkodzenia spowodowane kamieniami jakie wciskają się pomiędzy ogumienie bliźniacze. Z tego względu warto systematycznie kontrolować to co „dzieje się” na osiach tylnych. Warto zaznaczyć, że kamienie, które zostają z impetem wyrzucone z „bliźniaków” podczas jazdy potrafią wyrządzić na drodze spore szkody, np. wybijając szybę auta jadącego z tyłu.
Dla przypomnienia poniżej podstawowe obowiązki kierowcy, który dba o bezpieczeństwo na drodze i jest świadomy odpowiedzialności jaka na nim ciąży z racji wykonywanego zawodu.
  • Nie przekraczaj dopuszczalnych prędkości wynikających z indeksu na oponach.

  • Nie dopuszczaj do przeładowania samochodu ponad jego nominalne możliwości.

  • Regularnie kontroluj ciśnienie w ogumieniu.

  • Regularnie kontroluj wizualnie stan opon. Zwracaj uwagę na stan bieżnika, pęknięcia czy nacięcia.

  • Jeśli wymieniasz opony, pamiętaj, że na jednej osi opony muszą być takie same.

  • Wymianę opon zlecaj wyłącznie fachowcom wyposażonym w odpowiedni sprzęt.

  • Kontroluj stan obręczy - ich usterki mogą zniszczyć opony.

Czy warto ryzykować?
Zużyte opony w pojazdach ciężarowych stanowią olbrzymie zagrożenie zarówno dla kierowcy jak też innych uczestników ruchu drogowego. Konieczność ich sukcesywnej wymiany przy określonym stopniu zużycia jest oczywista. Warto przypomnieć, że w okresie zimowym zużyte opony mogą uniemożliwić poruszanie się w trudnych warunkach drogowych, blokując nie tylko ciężarówkę ale także inne samochody jadące za nią. Kierowcy, którzy pokonują dalsze trasy powinni zimą pamiętać o konieczności wożenia łańcuchów - w niektórych regionach bez ich posiadania nie wolno w ogóle wjeżdżać na pewne odcinki dróg.
 

PRO-GUM SERVICE SP.J.
Jarosław Kotowicz Barbara Kotowicz
ul. Nadbrzezie 2, 31-983 Kraków
tel. 012 4150022
fax. 012 4200185
e-mail: biuro@pro-gum.pl


euromaster michelin febi1 hella