SPRZEDAŻ I SERWIS OPON
MECHANIKA POJAZDOWA
SPRZEDAŻ CZĘŚCI TIR
OKR. STACJA KONTROLI POJAZDÓW
SERWIS TACHOGRAFÓW
MOBILNY SERWIS OPON 24H !!
GEOMETRIA
KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA
OGRZEWANIE POSTOJOWE
NAPRAWA SZYB
TAŚMY PRZENOŚNIKOWE
REFERENCJE
Ewolucja opon  do samochodów  ciężarowych sprawia, że kierowcy mają coraz większy kłopot z ich prawidłowym doborem przy zachowaniu rozsądnej ceny. Ponieważ zakup opon wiąże się z poważną inwestycją, warto zdać się w tej kwestii na specjalistów

czytaj więcejarrow2


MECHANIKA POJAZDOWA

W zakresie usług mechanicznych oferujemy:

  • przeglądy okresowe - serwis olejowy
  • naprawy samochodów osobowych i dostawczych
  • naprawy samochodów ciężarowych
  • naprawy przyczep i naczep
  • przeglądy pojazdów przed zakupem
  • naprawy układów jezdnych i zawieszeń
  • naprawy układów hamulcowych
  • wymianę sprzęgieł (Valeo, Export, Sachs)
  • wymiany oraz naprawy układów wydechowych
  • szybkie naprawy pojazdów osobowych i dostawczych
  • szybkie naprawy pojazdów ciężarowych
  • ustawianie zbieżności w pojazdach osobowych, dostawczych, ciężarowych
mechanika

UKŁADY HAMULCOWE

Układ hamulcowy jest to zespół mechanizmów umożliwiających zmniejszenie prędkości oraz zatrzymania pojazdu. Układ ten składa się z mechanizmów hamujących - hamulców oraz mechanizmów uruchamiających hamulce. Ze względu na zadanie, jakie spełniają hamulce pojazdów samochodowych, dzielimy je na robocze, awaryjne i postojowe.

Brakes1

Podczas normalnej jazdy kierowca posługuje się przede wszystkim:

hamulcami roboczymi. Są one uruchamiane za pomocą pedału i działają tylko podczas wywierania nacisku na ten pedał. Działają na wszystkie koła samochodu.

Hamulce awaryjne są uruchamiane niezależnie od hamulca roboczego i są przeznaczone do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego. Hamulec awaryjny działa podczas wywierania nacisku na mechanizm uruchamiający. Działają bądź na koła tylnej osi, bądź na wał napędowy.

Hamulec postojowy służy do utrzymywania pojazdu w bezruchu na drodze płaskiej lub pochyłej. Hamulec ten uruchamiany jest ręcznie z miejsca kierowcy, niezależnie od hamulca roboczego i działa po zabezpieczeniu trwałego nacisku na dźwignię.

Pod względem konstrukcyjnym hamulce pojazdów samochodowych dzielimy na:

  • szczękowo - bębnowe
  • tarczowe
  • taśmowe
  • elektromagnetyczne (bardzo rzadko stosowane)

Mechanizmy uruchamiające hamulców dzielimy na:

  • mechaniczne
  • hydrauliczne
  • pneumatyczne
  • hydrauliczno - pneumatyczne

Niezależnie od konstrukcji poszczególnych mechanizmów układy hamulcowe powinny odznaczać się:

  • niezawodnością
  • dużą skutecznością działania
  • powinny zapewnić taki rozkład sił hamowania, żeby proces hamowania nie powodował utraty stateczności pojazdu
  • powinien być łatwy w obsłudze, a wysiłek kierowcy związany z jego uruchamianiem powinien być jak najmniejszy

UKŁADY NAPĘDOWE

Układ napędowy,mechanizm napędowy, w znaczeniu ogólnym mechanizm użyty do napędzania, zwł. urządzenie przenoszące energię mech. od silnika do kół jezdnych pojazdu (drogowego, szynowego) w sposób kontrolowany przez kierowcę i zapewniający optymalne wykorzystanie tej energii w różnych warunkach ruchu. Rozróżnia się układy napędowe mechaniczne (najczęściej stosowane w samochodach, motocyklach) , hydrostat. i elektryczne. Typowy układ napędowy samochodu składa się ze sprzęgła , skrzyni biegów, wału napędowego i mostu napędowego.

SPRZĘGŁA

Sprzęgło jest to urządzenie pozwalające ma okresowe odłączanie wału korbowego silnika od, układu napędowego samochodu, umożliwia włączanie lub zmianę przekładni "w skrzynce biegów". Oprócz tego zadanie sprzęgła polega na wyrównywaniu prędkości obrotowych wału korbowego i wału sprzęgłowego skrzynki biegów w okresie łączenia ich ze sobą. Ze względu na konstrukcję i zasadę działania rozróżnia się sprzęgła: cierne i hydrokinetyczne. Sprzęgło cierne przenosi napęd dzięki oporom tarcia jakie przeciwstawiają się przesuwaniu po sobie dokładnie dopasowanych powierzchni pierścieniowych, na dociskanych do siebie częściach, z których jedne osadzone są na wale sprzęgłowym skrzynki biegów, a pozostałe na wale korbowym silnika. Wyłączanie sprzęgła polega na rozsunięciu tych elementów, wskutek czego przestają one przylegać do siebie. Przy włączaniu sprzęgła w miarę wzrostu nacisków na współpracujących ze sobą powierzchniach, następuje wyrównywanie się obrotowej wału korbowego i sprzęgłowego, po czym oba wały wirują z jednakową prędkością obrotową.

 

PRO-GUM SERVICE SP.J.
Jarosław Kotowicz Barbara Kotowicz
ul. Nadbrzezie 2, 31-983 Kraków
tel. 012 4150022
fax. 012 4200185
e-mail: biuro@pro-gum.pl


euromaster michelin febi1 hella